woensdag 27 december 2017

Een bevlogen 2018!!

Voor jullie allemaal een bevlogen 2018. 

2017 is voor mij een druk jaar vol veranderingen geweest. Dat is ook de reden dat 'De Vogelkijker' een beetje op z'n gat lag ;-). Dat is ook de reden dat ik heel veel blogs tijdelijk niet meer bekeken heb of niet gereageerd heb. Wellicht komt er in 2018 weer wat meer activiteit van mijn kant op dit gebied. Vogelen doe ik nog steeds, het was alleen iets minder. En gelukkig maakt Maria nog verslagjes en is zij nog niet 'blogmoe'. 
Blogmoeheid is volgens mij iets waar iedereen vroeg of laat mee te maken krijgt, en dan is het maar even zo. Van vogelkijkmoeheid heb ik gelukkig nooit last, want ik geniet als ik tijdens het wandelen met de hond weer mijn IJsvogeltje zie langs schieten of een Zanglijster zie die al maanden niet voorradig was. Of gisteren toen ik met Maria even haar IJs(koud)eendje ging bezoeken. De Kuifduiker op de plas ernaast was ook nog mooi meegenomen. Jammer dat ze allebei aan de overkant zaten en dat er een ijskoude wind stond. Dan ben ik  maar wat blij met mijn telescoop. Als ze al op foto-afstand hadden gezeten waren mijn vingers niet meer in staat geweest de knopjes van de camera te bedienen....

IJs.... ik kreeg er mijn wenskaart door cadeau, min of meer. Dus bij deze!

Tot volgend jaar en iedereen veel mooie vogels, foto's en geluksmomenten gewenst!



16 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart!
    Maar dat had ik je al verteld ;-))
    En alle goeie wensen ook. Tot gauw!!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je inderdaad al een poosje gemist, Marianne. Voor jou ook de beste wensen voor 2018 en dat er maar weer veel vogeltjes voorbij komen fladderen en liefst ook even stil gaan zitten binnen schootsafstand van je camera. Maar bovenal een goede gezondheid!
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick, bedankt voor je reactie. Het gaat soms gewoon zo. Ik heb best nog gefotografeerd maar wel veel minder en die foto's staan te staan. Misschien eens een blog maken met 'vergeten foto's'..... ;-).

      Groetjes,
      Marianne

      Verwijderen
  3. Hoi Marianne,
    Leuk om weer eens iets van je te horen. En dat je niet altijd tijd voor blogger hebt kan ik zeker begrijpen.
    Het belangrijkste is dat je plezier en ontspanning kunt vinden in je mooie hobby's en dat is met dat "vogelen" al een aardige bezigheid lijkt mij.

    Ik wens je een hele fijne jaarwisseling en alle geluk en vooral gezondheid voor 2018!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,

      Bedankt voor je altijd weer vriendelijke en begripvolle reactie. Je snapt het helemaal; in hobby's zit tijd (en passie) en als je er dan meer dan 1 hebt, sneeuwt er weleens een onder.

      Geniet van 2018!
      Marianne

      Verwijderen
  4. Hi Marianne, good to hear from you and that you are OK. Its good to take a break from blogging.
    Hallo Marianne, goed om van je te horen en dat je OK bent. Het is goed om een pauze te nemen van bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Roy, thank you for your comment, I hope you'ra OK also. Maybe 2018 will be be better 'blogyear'. ;-).

      Kind regards,
      Marianne

      Verwijderen
  5. Hallo Marianne, die blogmoeheid kan ik best wel begrijpen hoor... Wat altijd blijft is natuurlijk toch de liefde voor de natuur. Goed vogelrijk jaar toegewenst. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Marianne,
    leuk dat je iets van je laat horen, en fijn dat het goed met je gaat.
    Prachtige (ijs-)foto; het fotograferen lukt je duidelijk nog prima.
    Hobby's zijn er voor je plezier; dat is zo prettig: het moet niet!
    Voor het komende jaar wens ik jou alle goeds en tijd voor je hobby's als je er zin hebt.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Corrie, idd zijn hobby's er voor het leuk. Ik had voor blogspot al een aantal jaren een eigen website waarop ik mijn vogelbelevenissen deelde maar die site is destijds gehackt en om zeep geholpen. Daar was ik ziek van zeg, er zat zoveel werk, tijd en passie in. Al met al ben ik al heel wat jaren druk geweest en ik denk dat er gewoon een moment komt waarop de zin tijdelijk ontbreekt of voor andere passies gebruikt wordt (dat is bij mij het geval). Het komt wel weer maar alles op zijn tijd. Het genieten blijft :-).

      Fijne jaarwisseling!

      Verwijderen
  7. Hallo Marianne,
    auch von mir die besten Wünsche und alles Gute für 2018
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank, vielen dank und auch für dich alles Gute für 2018 mit wunderschöne Erlebnissen, Tieren, Natur u.s.w.!

      Verwijderen
  8. Hallo Marianne,
    Dat is een tijd geleden. Als je geen zin hebt om te bloggen hoeft het gelukkig ook niet. Van de natuur genieten is toch veel belangrijker. Je kan er overigens wel eens over denken om bijvoorbeeld één keer per maand de mooiste beelden in een blog op te nemen, zeker als je er mooie en/of bijzondere platen bij hebt zitten. Hoe dan ook, ik wens je een prettige jaarwisseling en natuurlijk alle goeds voor 2018.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees, jouw idee is zeker iets om mee te nemen in de (lage) blogfrequentie. Ik heb me nu voorgenomen om te overdenken of ik het wat anders zal aanpakken met bijvoorbeeld maar 1 foto met een klein stukje tekst erbij. Een kennis van me doet dat al jaren op elke dag van de week. Je hoeft dan geen uitgebreide verhalen te schrijven (maar ja, dat schrijven vind ik bij tijd en wijle juist ook wel erg leuk). Dus nog even stoeien om de juiste formule te vinden en misschien wordt het wel gewoon een mix van alles, dat zal vast wel.
      Een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2018 gewenst!

      Verwijderen