zondag 10 maart 2019

Vlinders en libellen van lesbos. Butterflies and dragonflies of Lesvos.



Om een regenachtige zondagmiddag te vullen met zonnige herinneringen en vooruitzichten :-).

Vanwege gezondheidsperikelen van mijn man ben ik de afgelopen maanden niet zo actief geweest op blogger. Gelukkig gaat alles de goede kant op en kom ik vanzelf weer terug. Vogelen gaat wel door op een lager pitje maar ik heb toch alweer leuke dingen gezien. Fotografisch was het echter niet de moeite dus dan komt er ook geen blogje.
Binnenkort wat langer vrij dus wie weet :-).

23 opmerkingen:

  1. Hoi Marianne,
    Mooie foto's in dit filmpje. Erg leuk.
    Veel sterkte en beterschap nog met, en voor je man!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marco, het is een spannende tijd geweest... De laatste uitslagen zijn goed dus we kijken positief naar de toekomst!

      Verwijderen
  2. This is really terrific, Marianne, and we are happy to see you back in the world of bloggerland. I know that you have had many pleasant experiences on Lesbos and we all appreciate seeing these beauties. Good luck to your husband for a complete and speedy recovery.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much David. Indeed, I'm very fond of Lesvos and looking at all the beauty I've seen there makes me happy. My husband is recovering well, thank you.

      Verwijderen
  3. Ha Marianne,
    fijn om te lezen dat het met je man de goede kant op gaat. Ik wens jullie allebei veel gezondheid en tijd om tot rust te komen.
    Zelf werd ik heel rustig van de muziek bij je filmpje met (véél) prachtige foto's. Knap gedaan en heel mooi. Echt iets om vaker te bekijken.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Marianne, this video is quite amazing and lovely to watch.
    I had already watched it on your youtube channel, but was pleased to watch it again.
    Mijn complimenten voor zo'n geweldige baan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks a lot Roy. It was fun making it and, for me, a good opportunitie to see my photographs again. Sometimes you forget all the photo's you've taken during the years.

      Verwijderen
  5. Hoi Marianne,
    Ik zei het al. Wow, wat heb je een ongelofelijk grote verzameling libellen en vlinders gezien!!!
    Prachtig in dit filmpje gezet en die muziek erbij is aangenaam kijken en genieten!
    Helemaal top!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maria, en het is nog niet eens alles. Ik ben een aantal foto's kwijt. Leuk uiteraard dat jij van een groot aantal waarnemingen getuige was, dat was dubbel genieten voor mij!

      Verwijderen
  6. Hoi Marianne,
    Een flinke verzameling vlinders en libellen laat je zien, maar je moet het filmpje wél in groot formaat bekijken om de foto's goed tot zijn recht te laten komen. Er zitten prachtige tussen. Wel jammer dat de soortnamen er niet bij staan, want ik ken ze lang niet allemaal...
    Groet en beterschap voor je man,
    Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,

      Sommige foto's zijn bewijsfoto's van de soort en sommige foto's konden echt voor het mooi gemaakt worden. Ik heb uiteraard erover nagedacht om de namen erbij te zetten maar ik vond het teveel werk. Voor sommige mensen is het belangrijk om te weten wat er op de foto staat maar even zoveel mensen boeit dat niet, daar gaat het om het plaatje.
      Bijna alle soorten zijn al eens in een van de Lesbos blogs voorbij gekomen in de afgelopen jaren en daar staan de namen er altijd bij. Dus als je je eens verveeld, dan kun je die nog eens doorpluizen ;-).

      Verwijderen
  7. Dag Marianne,
    Allereerst is het goed nieuws dat de grootste gezondheidsproblemen van je man achter de rug zijn. Zo komt er tijd voor ontspanning en rust.
    Het filmpje is een mooi promofilmpje voor het vlinder- en libellenleven van Lesbos. Je hebt niet te klagen gehad over variatie in soorten. Is een filmpje over vogels nu een volgend doel? Je hebt er beslist materiaal genoeg voor.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Kees, bedankt voor je reactie. Dat vogelfilmpje heb ik gisteren gemaakt en staat op youtube. Ik was van plan om dat over enkele dagen op blogger te zetten als zich niets anders aandient (en met het huidige weer verwacht ik dat niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marianne,
    allereerst sterke met de gezondheid van je man. Zoiets is altijd belangrijker dan een blogje hoor. Fijn dat het de goede kant op gaat. Wat een mooi filmpje heb je geplaatst... en inderdaad; je gaat direct weer naar de zomer verlangen.
    Groet uit een zeer nat en koud Stieltjeskanaal,
    Geert
    www.stieltjeskanaal.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Geert. Leuk dat je gekeken hebt. Ja, die zomer mag wel komen alhoewel we het water hard nodig hebben.
      Fijn weekend!

      Verwijderen
  10. Wow, wat en mooi overzicht! Mooi op groot scherm bekeken en onder het genot van rustgevende pianomuziek... wat wil een mens nog meer. Fijn dat het de goede kant op gaat met je man!
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Frans. En leuk dat het reageren nu goed gaat. Ik weet ook niet wat dat is met blogger, het leidt soms een eigen leven.

      Verwijderen
  11. Hallo Marianne
    schön zu hören das es deinem Mann besser geht
    das Video hilft bei diesem Wetter sehr gut man bekommt Freude auf den Sommer...
    alles gut für euch
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vielen dank Frank. Ich denke wir warten allen auf den Sommer. Diese Woche war es glücklich ein bisschen besser :-).

      Grüsse Marianne

      Verwijderen
  12. Hoi Marianne,

    allereerst veel beterschap met je man. Ik lees dat het nu wel de goede kant opgaat maar dit soort perikelen gaat je niet in de koude kleren zitten. Blog is dan van minder belang.

    ik heb wel enorm zitten genieten van je prachtige video met vlinders en libellen. ik hoop er dit jaar ook wat mere van te kunnen genieten dan het afgelopen jaar maar dat zie ik dan wel weer. Nu was het in ieder geval wel genieten bij je ;-) Denk je ook een beetje om jezelf!!!!

    Liefs,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie Helma! Ik hoop dat we allebei wat meer kunnen genieten van de natuur de komende maanden. Het helpt wel om je hoofd een beetje leeg te maken als je naar buiten gaat de natuur in maar dat betekent nog niet dat het gemakkelijk gaat. En dat weet jij natuurlijk ook maar al te goed. En inderdaad, de blog blijft dan liggen maar eigenlijk kan ik daar niet zo mee zitten.

      Maar van zo'n filmpje maken word ik wel blij en dan gaat het ook wel kriebelen hoor. Het was leuk om al die foto's weer eens door te spitten en dan de momenten erbij opnieuw te beleven.

      Groetjes,
      Marianne

      Verwijderen
  13. Wat een heerlijk lentegevoel krijg je als je dat filmpje bekijkt. Ik zag nog een groen geringde grutto op je filmpje maar dat zal je zelf ook wel gezien hebben. Ja ik word ook blij en vrolijk van dit blog. Moeten meer mensen doen. Bedankt voor het delen.
    groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen