zondag 13 april 2014

'Het speelt dichtbij'

Poster van het concert van Kees Buskes en Eke Simons met mijn foto van een Merel man

Een tijdje geleden kreeg ik een e-mail van musicus Kees Buskes (Het speelt dichtbij) met het verzoek om één van mijn foto's te mogen gebruiken voor onder andere een poster voor het huisconcert dat hij zou geven op 23 maart 2014. Kees Buskes speelt dwarsfluit en geeft regelmatig (huis)concerten, ook samen met andere muzikanten. Het thema van het concert op 23 maart j.l. was 'Over winter lente'.
Kees was gevallen voor de foto van een Merelman in een sneeuwbui, geplaatst in mijn blog 'Te mooi voor woorden'
Kees nodigde mij uit om het concert bij te wonen en mijn naam zou vermeld worden op de poster en het programma van het concert.

Natuurlijk vond ik het geen enkel probleem om mijn foto aan te leveren, het is altijd leuk als je foto's gebruikt worden en ergens groot worden getoond. Het concert kon ik niet bijwonen omdat ik op dat moment in Tsjechië was. Bij thuiskomst kreeg ik een e-mail van Kees met daarin de bijlages van hoe de poster en het programma eruit hebben gezien. Ook heeft er buiten een affiche op B1 formaat (707 x 1000 mm.) gehangen. De foto van de poster staat bovenaan de blog en de afbeeldingen van het programma plaats ik hieronder.


Als je in de buurt van Utrecht woont of het sowieso leuk vindt om een concert bij te wonen kun je de website van 'Het speelt dichtbij' bezoeken. Daar staat naast het programma ook meer informatie over Kees en de Stichting die hij heeft opgericht voor een 'kunsthuis' als nalatenschap. Een mooi initiatief!

Kees wordt net als ik ook geïnspireerd door vogels en wellicht komt er nog een vervolg op onze eerste 'samenwerking'. Zoals Kees onlangs zelf aan mij schreef: "Vogels horen bij mensen (musici), maar ze hebben veel meer noten op hun zang!"

De originele foto van de Merelman zie je hieronder. Het lijkt net of hij geen voetjes heeft maar die waren weggezakt in het dikke pak sneeuw dat er vorig jaar eind maart wél lag.

Merel, man (Turdus merula)
En nu op naar de lente! De Groene Jonker liet me vandaag genieten van terugkerende soorten als Rietzanger, Snor, Visdief en Boerenzwaluw. Helaas was er veel wind en dan kun je niet of nauwelijks fotograferen dus dat heb ik maar even gelaten. Tot de volgende blog!


12 opmerkingen:

  1. Maar dit is wel heel erg leuk als ze vragen of ze je foto voor z,on doel mogen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne,
    ze hebben je mooie merelplaat ook heel mooi gebruikt. Alsof je 'm ervoor gemaakt had.
    Lijkt me ook heel leuk om je foto zo terug te zien.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. N.B. Dat van die reigers op de Bosdijk wist ik niet. Zal daar zeker eens gaan kijken.
    Norgmaals groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marianne, leuke toepassing van één van je foto's. Kan je best wel trots op zijn. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beroemde componisten, getalenteerd musicus, geweldige vogelfotograaf en allemaal een ding gemeen: gepassioneerd !
    Hartstikke mooi is dit! groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd leuk als ze een foto van je gebruiken. Een mooie waardering. !!!
    groeten Huib

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd, Marianne. Dat geeft een goed gevoel als je foto gewaardeerd wordt. Een echte waardering voor alle tijd en moeite die je erin stopt. Het is altijd spannend om te zien of ze 'm ook mooi afgedrukt hebben, maar de poster is erg mooi geworden. Dat is dus goed gelukt. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. das foto von der amsel/drossel ist echt schön ! Frohe Ostern :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marianne,
    Waardering voor je fotos is natuurlijk altijd leuk, maar als de foto dan gebruikt wordt als "leidende" foto op een aankondiging voor een klassiek concert dan is dat toch wel extra leuk. Tenslotte heeft vogelzang menig componist geinspireerd.
    Kortom een heel leuke vorm van waardering

    groet,

    Peter van de Beek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat moet dat gaaf zijn om de je foto zo terug te zien, super hoor, proficiat met deze mooie publicatie.

    Fijn paasweekend en groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is altijd leuk als je foto voor een affiche of poster gebruikt mag worden. Ziet er leuk uit, lijkt me grappig om je foto in zo'n groot formaat terug te zien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt hartstikke leuk Marianne :-))))))))))))))
    En wie weet inderdaad wat er nog meer uit gaat rollen hihi......

    Sorry voor mijn late reactie maar ik had de afgelopen week geen internet toto vanavond.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen